מנסה למנוע פיצולים בגוש: נתניהו נפגש עם ח"כ פרוש

אבי רבינא No Comments on מנסה למנוע פיצולים בגוש: נתניהו נפגש עם ח"כ פרוש

לקראת סגירת הרשימות מנסה יו"ר הליכוד להביא לאיחודים בגוש הימין ונפגש עם ח"כ פרוש מיהדות התורה. במקביל פועל נתניהו לאיחוד בין הציונות הדתית לעוצמה יהודית

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

22 יום לסגירת הרשימות לכנסת: ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו מתחיל לפעול למניעת הפיצולים בגוש הימין שעשויים להביא לאובדן קולות ולהרחיק את הגוש מהשלטון. היום (שלישי) נועד נתניהו עם יו"ר סיעת יהדות התורה ח״כ מאיר פרוש בלשכת יו"ר הליכוד במצודת זאב. לפי הודעתם "השניים שוחחו על הסכנה הגדולה בפיצולים בתוך גוש הימין, ובדרכים למנוע זאת".

במקביל, דווח לפני זמן קצר כי יו"ר דגל התורה משה גפני ויו"ר אגודת ישראל הרב יצחק גולדקנופף נועדו כעת לפגישה ראשונה בבני ברק.

כזכור, מזה תקופה מתבטא יו"ר דגל התורה בפומבי על האפשרות להתמודדות נפרדת של דגל בבחירות, ברקע "מחלוקות אידיאולוגיות" בעיקר בנושאי החינוך והגיוס. באגודת ישראל מצידם מעוניינים להמשיך בשיתוף הפעולה ולרוץ יחד במסגרת יהדות התורה.

גם חה"כ מאיר פרוש עצמו התבטא לא אחת נגד הפיצול ובעד ריצה משותפת פעם נוספת, במסגרת אותו הסכם בין המפלגות שנחתם לפני הבחירות האחרונות.

גם לפי רוב הסקרים ואף לפי נתוני ההצבעה בבחירות האחרונות, נראה כי ריצה נפרדת של שתי המפלגות טומנת בחובה סיכון לא קטן ועשויה להוביל למחיקה של לפחות אחת מהן שלא תעבור את אחוז החסימה ולא תיכנס לכנסת.

הפרשן יעקב ריבלין אמר בריאיון ל"קול חי", כי "מדובר בהימור. לשני הצדדים אין שום נתונים מוסמכים כמה יש להם. בכל מקרה צריך 160 אלף קול כדי לעבור בוודאות את אחוז החסימה – שתי המפלגות צריכות 320 אלף, זה אומר שחסרים להם 70 אלף קולות. דגל אומרת שיש להם 160 אלף קולות רשומים. ביקשתי לראות את הרשימות והן לא קיימות. זה מבוסס על כל מיני אינדיקציות. אגודת ישראל אומרת שהיא יכול להביא קהלים נוספים. מדובר בהימור מסוכן".

בימים אלה נערך ב"קול חי" משאל בנושא המפלגות החרדיות לקראת הגשת הרשימות לועדת הבחירות המרכזית: האם 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' יתפצלו, למי תצביעו, מי ינצח ומי יפסיד? | השתתפו במשאל

בתוך כך, נתניהו מתכוון לפעול גם לאיחוד בין הציונות הדתית לעוצמה יהודית, כך אמר אמש בריאיון לערוץ 13. "נעשה הכל כדי לאחד אותם, חשוב שלא נאבד אף קול".



0 תגובות